حوله وباکتریها

عوامل بیماری زایی که از راه حوله می توانند به افراد منتقل شوند عبارتند از:

۱ حوله ها و قارچ ها

قارچ ها که شایع ترین آنها عبارت است از تیناورسیکالر و قارچ تریکوفیتونا که باعث ایجاد بیماری های قارچی پوستی می شوند.

۲ حوله ها و انگل ها

انگل ها شامل شپش معمولی که به راحتی به وسیله حوله از فرد آلوده به افراد سالم منتقل می شوند. البته محیط زندگی شپش باید گرم باشد بنابراین این انگل بیش از چند ساعت روی حوله باقی نمی ماند. انگل گال نیز از طریق حوله منتقل می شود و افراد را آلوده می کند.

۳ حوله ها و میکروب ها

عوامل میکروبی مانند استافیلوکوک ها و استرپتوکوک ها و… که باعث ایجاد زردزخم، عفونت های دستگاه تنفسی و مشکلات دستگاه گوارش می شوند و سایر میکروب های دیگری که اگر فرد آلوده ای با استفاده از حوله آن را آلوده کند، به سایرین قابل انتقال است. به خصوص اینکه در تمام موارد، اگر زمانی که از حوله استفاده می شود زیاد باشد به همان نسبت میزان گرفتاری افراد دیگر افزایش می یابد.

۴ حوله ها و ویروس ها

ویروس هایی مانند ویروس آنفلوانزای فصلی و آنفلوانزای همه گیر، ویروس هپاتیت B و C، ویروس HIV و… که نام بردن همه آنها مقدور نیست، ترشحات فرد آلوده که می تواند حتی ترشحات یا خونریزی از یک زخم کوچک باشد و آلوده شدن حوله به آن، می تواند در صورت استفاده مشترک از حوله، افراد دیگر را هم مبتلا کند. به همین دلیل است که گفته می شود حوله هر فرد باید مانند مسواکش شخصی باشد و نباید یک حوله برای استفاده مشترک همه اعضای حتی یک خانواده مورد استفاده قرار بگیرد. ما مراجعه کنندگان زیادی داشته ایم که یکی از اعضای خانواده شان به هپاتیت B مبتلا بوده است و اعضای دیگر به دلیل ناآگاهی از ملحفه، حوله و سایر وسایل مشترک او استفاده کرده و آنها نیز به هپاتیت مبتلا شده بودند، بنابراین اگر فردی در خانواده مبتلا به بیماری ویروسی ای مانند انواع هپاتیت، بود نباید وسیله مشترکی با سایر اعضای خانواده داشته باشد.

● استفاده مشترک از حوله در مکان های عمومی ممنوع

استفاده مشترک از حوله در آرایشگاه ها، استخرها و ورزشگاه ها نیز کار نادرستی است. هرچند که توصیه می شود هر فردی هنگام مراجعه به این مراکز حوله خود را همراه داشته باشد اما در این مکان ها باید حوله های تمیز زیادی وجود داشته باشد تا به افرادی که حوله ندارند، یک حوله تمیز و ضدعفونی داده شود. البته این امر مستلزم آن است که چنین مکان هایی مجهز به دستگاه های مخصوص باشد و حوله ها را با آب با درجه حرارت بالاتر از ۷۰ درجه بشویند و سپس آنها را با اتوی داغ اتو کنند در غیر این صورت مراکز عمومی به هیچ وجه حق ندارند حوله ای که فردی از آن استفاده کرده، بدون شسته شدن و ضدعفونی و فقط به صرف شستن با آب ساده و خشک کردن در اختیار دیگری قرار دهند.

● هفته ای یک بار حوله ها را بشویید

شستن حوله ها به امکانات هر فرد بستگی دارد. اگر فردی بتواند حوله اش را هر روز، یک روز در میان یا دو روز در میان بشوید، بسیار مناسب است زیرا استفاده مکرر از حوله حتی به وسیله یک نفر به هر حال آن را آلوده می کند و استفاده طولانی مدت از حوله ممکن است خود فرد را آلوده و به عبارتی خودش، خودش را بیمار کند. اگر این امکان وجود ندارد، لااقل هفته ای یک بار حوله ها را بشویید.

بسیاری از افراد فکر می کنند چون بدنشان بعد از حمام کردن تمیز است، پس نیازی به شستشوی مکرر حوله حمام که با آن بدنشان را خشک کرده اند، نیست در حالی که تمیزی تن و بدن ظاهری نیست.

ترشحات بدن فردی که به یک عفونت ویروسی، بیماری های میکروبی، بیماری های قارچی یا بیماری دیگری مبتلاست، معمولا دیده نمی شود ولی حوله را به انواع ویروس ها، قارچ ها و میکروب ها آلوده می کند و این زمانی بدتر می شود که حوله استفاده شده در کنار سایر لباس ها و در چوب لباسی قرار داده شود که در آن صورت می تواند سایر لباس ها را هم آلوده کند.
معرفی شرکت نارین ساپ تبریز

حوله به عنوان یکی از محصولات مورد نیاز در زندگی روزمره نقش به سزایی در جهت رعایت بهداشت شخصی و عمومی در جامعه ایفا می کند.
در این راستا کالای خواب اصفهان بعنوان یکی از فروشندگان قدیمی درصنعت نساجی کشور با بهره گیری ازفروشندگانی مجرب برای انجام خدمت صادقانه و جلب رضایت مشتریان حوله هایی با کیفیت عالی در سایزها و رنگهای مختلف از طریق بافت ، چاپ ، گلدوزی و تافتینگ را عرضه می کند.

مواد اولیه به کار برده شده :
۱-نخ
نخ یکی از ابتدایی ترین مواد اولیه برای تولید حوله است که از بهترین نوع نخ پنبه یعنی نخ رینگ استفاده شده که دارای زیر دست نرم ، جذب آب بالا و دوام بیشتری است.

۲- رنگ
رنگ مصرفی در حوله نقش به سزایی در کیفیت آن دارد که ما از رنگهای راکتیو ( ثابت) که از جمله رنگهای با کیفیت بالا بوده و برای حوله بسیار مناسب می باشد استفاده کرده ایم که این نوع رنگها در مقابل شستشو ، نور و سایش مقاومت بالایی دارند.

ما بر این باوریم که فروش پایان کار نیست بلکه ابتدای تعهد است.

کالای خواب اصفهان

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به کالای خواب می باشد