تمیزکردن تشک

تمیز نگه داشتن تشک به طور منظم:

r7cspr908b۱- در مرحله اول باید همیشه سعی کنید تشک خود را خشک نگه دارید بدیهی است که تر و یا نمناک بودن تشک باعث به وجود آمدن لک و بوی نا مطبوع می شود. در صورتی که احساس می کنید تشک شما کاملا خشک نیست تشک خود را به مدت ۲۴ ساعت در محیط باز قرار دهید.

d24mv44znp۲- برای تمیز کردن تشک می توانید از اسپری هایی که به منظور تمیز کردن لوازم خانگی که سازگار با پوست طراحی شده اند استفاده کنید. مقداری از مایع را روی پارچه کتانی اسپری کنید و محل مورد نظر را تمیز کنید.

ietpkp3uag

۳- برای از بین بردن لکه ها می توانید از تمیز کننده های آنزیم دار استفاده کنید. آنزیم موجود در این پاک کننده ها باعث شکستن ساختار لکه و از بین رفتن آن می شود.

تمیز کردن لکه های خون:

xibkd28y3b

۱- برای پاک کردن لکه خون می توانید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. مقداری از مایع را در محل مذکور اسپری کنید و با یک پارچه نخی خشک کنید. شاید لکه به طور کامل حذف نشود ولی در کمتر شدن لک، این روش نقش به سزایی دارد.

ls4ig3k0ls

۲- برای از بین بردن لک خون تازه می توانید از آب به همراه مقداری نمک استفاده کنید. بدین شکل که آب نمک را در ظرف اسپری دار بریزید و به محل اسپری کنید و با پارچه کتانی بلافاصله خشک کنید.

xhqsp61yh9

۳- یک راه حل مناسب استفاده از جوش شیرین به صورت محلول در آب است. مقداری جوش شیرین در یک ظرف آب سرد بریزید و با پارچه نخی به محل لکه بمالید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه با یک پارچه محل را خشک کنید.

ligoax7emk

۴- برای تمیز کردن نهایی لکه مقداری مایع ظرفشویی را در ظرف حاوی آب سرد بریزید و با یک مسواک روی لکه بمالید، پس از برطرف شدن کامل لکه محل را خشک کنید.

حذف بوی سیگار:

5w0izcquwh

اگر زیاد سیگار می کشید روی تشک از ملحفه یا محافظ تشک استفاده کنید و به صورت مرتب آن را بشویید. برای کم شدن بوی سیگار می توانید از اسپری خوشبو کننده استفاده کنید (دو بطری هر کدام برای یک طرف تشک).

از بین بردن لکه ادرار و بو:

ofuulkm6pz

۱- شما می توانید به وسیله محلول های آنزیم دار به دلیل هضم بلورهای اسید اوریک لکه ادرار را از بین ببرید.

cv8k3xu8y9

xcgnwxmq9d

۲- مقداری جوش شیرین روی لکه بپاشید و اجازه دهید ۲۴ ساعت روی محل قرار بگیرد، شما همچنین می توانید یک مخلوط که شامل ۸  اونس از پراکسید هیدروژن و۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین ایجاد کنید و محل را کاملا تمیز کنید. این محلول به عنوان بهترین اسپری برای از بین بردن لک ادرار شناخته می شود.

پاک کردن لکه های دیگر:

czrjscnp82

۱- یک قاشق چایخوری آب، یک قاشق غذاخوری سرکه، یک قاشق چایخوری مواد شوینده به انتخاب شما (مانند مواد شوینده ماشین ظرف شویی)، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و یک قطره مواد ضد عفونی کننده را با هم مخلوط کنید و با یک پارچه مناسب به محل بکشید.

jw068c48vm

۲- سطح تشک را فشار دهید تا مایع باقی مانده روی سطح تشک جمع شود سپس با یک پارچه سطح را خشک کنید.

w4uohpd9ut

۳- مقدار جوش شیرین روی سطح بپاشید و اجازه دهید دو ساعت بماند.

r7cspr908b

۴- پس از خشک شدن سطح مورد نظر را جارو برقی بزنید.

لکه های رنگی نوشیدنی ها:

r7uukjy9qg

با استفاده از محلول تمیز کننده مرکبات یا سرکه شما می توانید لکه های به وجود آمده را برطرف کنید بدین صورت که مقداری از محلول یا سرکه را به محل مورد نظر اسپری کنید و با پارچه کتانی کاملا خشک کنید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به کالای خواب می باشد